با سلام

بحث زیر در خصوص دودکش در نما در سال گذشته مطرح گردید و دوستان در قسمت نظر خواهی ، نظرات خوبی را ارائه کردن ، امروز با یکی از اساتید مبحث ۱۷ آقای مهندس عل... صحبت می کردم ، ایشان دودکش در نما را تائید می کنند ، اما بعضی از اساتید تائید نمی کنند ، قصدم اینست که از طریق نامه نگاری با کمیته گاز به پاسخ روشنی دست یابم ، دوستان دیگر اگر قبلا با کمیته گاز مکاتباتی داشته اند لطفا مطرح نمایند ، در عین حال تقاضا دارم باز هم نظرات خودتان را در این خصوص اعلام فرمائید . معظلی که وجود دارد اینست که بنا به فرمایش یکی از همکاران در قسمت نظرخواهی ، در بعضی مناطق شهری مثل شهر قدس اندیشه و .. ، به غیر از دودکش در نما چیز دیگری وجود ندارد و راهی جزء تائید وجود ندارد منتهی بایستی ایمن ترین راه و همچنین  مسئله حقوقی آنرا روشن نمائیم تا انشاء الله در آینده با مشکلی مواجه نشویم . منتظر نظرات ارزنده شما عزیزان هستیم :

سوال در خصوص دودکش عبوری از نمای ساختمان یا تراس:

با سلام

برای اینکه بحثها یکطرفه نشه ، و مهندسان عزیز را وارد بحث کنیم در خصوص دودکش عبوری از نما اعلام نظر فرمائید ، همانطور که مستحضرید عبور دودکش از نما و یا تراس ممنوع می باشد اما در بعضی موارد مشاهده می گردد که در آپارتمانی کلیه دودکش ها منظور شده ، ولی یک دودکش فرضا مربوط به آبگرمکن در نظر گرفته نشده و چاره ای جزء عبور آن از نما و یا تراس نیست ، نظر شما چیست :

۱- قابل تائید نمی باشد . ( البته باید راه حلی پیش بینی گردد )

 ۲- بصورت نیم بند ( نیم متر دودکش ) و کلاهک مورد تائید می باشد .

۳- به ارتفاع ۱۰۰ سانتی متر و کلاهک ، بدون عایقکاری مورد تائید می باشد .

۳- به ارتفاع ۱۰۰ سانتی متر و کلاهک ، با عایقکاری مورد تائید می باشد .

۵- دودکش فلزی بدون عایق در نما در صورت ادامه تا پشت بام ( فرضا از طبقه اول تا پشت بام ) مورد تائید می باشد .

۶- دودکش فلزی با عایق پشم شیشه ( محافظت عایق بسیار سخت است ) ، در نما در صورت ادامه تا پشت بام ( فرضا از طبقه اول تا پشت بام ) مورد تائید می باشد .

۷- منتظر نظرات کاربردی شما همکاران عزیز هستیم . 

منتظر پاسخ تمامی دوستان هستیم ، یقینا تمامی بازرسان با این مورد درگیر هستند و بهتر است همگی ما دارای یک نظر واحد باشیم تا جلوی سوء استفاده های دیگر گرفته شود .